Kuopio

Jaakko Ojala
Toimin kaupunkityöntekijänä Kuopiossa. Vastaan Kansan Raamattuseuran toiminnasta Kuopion alueella. Keskuspaikkanamme toimii Sanan Kulma Kuopion keskustan tuntumassa.

Sanan Kulma

Tulliportinkatu 22, Kuopio
Keskuspaikkanamme toimii Sanan Kulma, joka sijaitsee terveyskeskusta vastapäätä Kuopion keskustan tuntumassa.

Tervetuloa Kuopion KRS:lle!

Hienoa, että tulit tänne! KRS:lle saat tulla omana itsenäsi ja siinä elämäntilanteessa kuin olet. Juuri sinä olet tervetullut! Toivottavasti tavataan!

Tahdomme olla armon, elämän ja rukouksen täyteinen yhteisö, jossa ihmiset voivat löytää suhteen Jumalaan ja oman paikkansa hänen suunnitelmissaan. Olemme siunaamassa Kuopiota ja Kuopion alueen seurakuntia. Toimintamme on monimuotoista mukana olevien ihmisten persoonien, lahjojen ja kutsumusten mukaan.

Ajantasaiset tiedot toiminnasta löydät tältä nettisivulta.

Sanan illat keväällä 2024

Postitalon seurakuntakeskuksessa (Museokatu 4, Kuopio)

Kerran kuussa perjantaisin klo 18 (kahvit 17.30):

• 12.1. “Polttopisteessä Lähi-itä ja Israel”
  • 16.2. “Jumalan armollisuus, oikeudenmukaisuus ja uskollisuus”, osa 1
  • 15.3. “Jumalan armollisuus, oikeudenmukaisuus ja uskollisuus”, osa 2
  • 19.4. “Antisemitismin nousu natsi-Saksassa 1930 -luvulla ja tämän päivän Euroopassa”
  • Opettajana Kansan Raamattuseuran kouluttaja Olli Seppänen
  • Musiikissa Jaspe
  • Jaakko Ojala juontaa
  • Kahvit (illan alussa), kirjamyynti ja rukouspalvelu

Vain puhe välitetään Facebookiin (noin klo 18.20 alkaen): https://www.facebook.com/KansanRaamattuseura.

Rukouksen illat

Tule vastaanottamaan rukousta tai rukoilemaan, kiittämään ja ylistämään yhdessä maanantaisin (alkaen 15.1.) klo 18 Sanan Kulmalla.

Avoimet ovet

Lämmintä yhdessäoloa, kahvia ja hengellistä evästä.
    Sanan Kulmalla perjantaisin (alkaen 12.1.) klo 13 – 15.

Aune Nissinen, puh. 0500 372 791 auneniss@dnainternet.net

Ryhmät Sanan Kulmalla

Raamattupiiri

Tervetuloa tutustumaan Jumalaan Raamatun kautta!
    Parittomien viikkojen maanantaisin (alkaen 15.1.) klo 18.00 – 19.30 alakerrassa.

Lisätietoja:
    Juha Heiskanen
    Puh. 050 548 4087
    krs_juha(at)mail.com

Naisten solu

Naisille tarkoitettu hengellinen pysäkki.
    Parittomien viikkojen tiistaisin (alkaen 16.1.) klo 13.00 – 15.00.

Lisätietoja:
    Marjatta Lehtinen
    Puh. 0505552300
    jattaleh46@gmail.com

Pysy ajantasalla – Liity sähköpostilistalle

Pääset liittymään KRS Kuopio -sähköpostilistalle klikkaamalla tästä. Saat sähköpostia noin kerran viikossa Kuopion KRS:n ajankohtaisista asioista.

Seuraa KRS Kuopio -Facebook-sivua, niin pysyt helposti ajantasalla toiminnastamme.

Liity lähettäjäksi

Lähettäjänä tuet Kuopion työtä rukouksin, kuulet ajankohtaisia kuulumisia ja voit tukea työtä taloudellisesti.

verkossa

Tarjoamme paljon ilmaisia ja maksullisia verkkotapahtumia. Verkkotapahtumista osa on katsottavissa tallenteina myös jälkikäteen.

kaupunkityö verkossa

Katso kaupunkityön tarjoama ohjelma verkossa.

kuopion tapahtumat

Maksuttomat verkkotilaisuudet löytyvät Facebook-sivultamme ja KRStubesta.
      Maksulliset verkkotapahtumat löytyvät verkkotapahtumat-sivulta.

Huhtikuu 2024

maanantai 22.04.

Kuopio: Pienlapsiperheiden palloilut

Tervetuloa pelaamaan palloa yhdessä yhdessä pienen lapsen kanssa Kristillisen koulun liikuntasaliin (Neulamäentie 26) parillisten viikkojen maanantaisin! Alussa ja lopussa lyhyt hartaus. Lapset vanhempien vastuulla.

Kuopio: Raamattupiiri

Tervetuloa tutustumaan Jumalaan Raamatun kautta parittomien viikkojen maanantaisin klo 18.

Sanan Kulman alakerrassa (Tulliportinkatu 22).

Juha Heiskanen, puh. 050 548 4087, krs_juha(at)mail.com.

Tule rukoilemaan, kiittämään ja ylistämään yhdessä

“Minä kehoitan siis ennen kaikkea anomaan, rukoilemaan, pitämään esirukouksia ja kiittämään kaikkien ihmisten puolesta,”

tiistai 23.04.

keskiviikko 24.04.

Kuopio: Hengailuillat

Nuorille ja opiskelijoille suunnattu rennon menon olohuone keskellä viikkoa. Yhteistä pientä tekemistä, syömistä ja tilaa vakavammille ja kevyemmille jutustelun aiheille. Lupa myös vain olla ja nauttia. Joka toisen viikon keskiviikko 18.30-21 Sanan Kulmalla (Tulliportinkatu 22).

lauantai 27.04.

Kuopio: Riittävän hyvien perheiden lauantait

Tervetuloa koko perheellä Riittävän hyvien perheiden lauantaihin parittomien viikkojen lauantaina klo 10 Sanan Kulmaan, osoitteeseen Tulliportinkatu 22.

Aluksi yhdessä musaa ja johdattelua päivän teemaan. Sitten lapset siirtyy alakertaan. Paikalle tulee tätejä kattomaan lapsia. Siellä pieni alustus ja sitten katsovat pienen opetuksen videotykiltä.

Samaan aikaan aikuiset käsittelevät perheeseen ja lapsiin liittyvää Raamatun kohtaa yhdessä niin, että se luetaan, siitä lausutaan muutama johdatteleva sana ja sitten keskustellaan siitä ja sen herättelemistä ajatuksista ringissä istuen tai pienryhmissä, jos porukkaa tulee paljon.

Keskustelulle ja lasten hommalle varataan noin 35 minuuttia. Sen jälkeen lasten kanssa vielä vähän musaa ja joku rukous. Tämän jälkeen syödään itse tuomamme eväät samalla jatkaen mahdollisuuksien mukaan vapaata keskustelua.

Lopuksi on sitten vielä mahdollista mennä muiden perheiden kanssa naapurissa olevaan kirjastoon ja/tai museoon, mitkä ovat koetellusti kivoja paikkoja lapsille. Kirjaston lasten osasto on ilmainen ja kun ostaa museoon museokortin, niin senkin voi kuvitella olevan 😊 Lapsillehan (alle 18v.) museokin on ilmainen.

Mitä tämä itse kultakin perheeltä vaatii:

– Paikalle tulon

– Omat eväät

Tervetuloa! ❤️

maanantai 29.04.

Toukokuu 2024

maanantai 06.05.

Kuopio: Raamattupiiri

Sanan Kulman alakerrassa (Tulliportinkatu 22).

Juha Heiskanen, puh. 050 548 4087, krs_juha(at)mail.com.

tiistai 07.05.

lauantai 11.05.

Kuopio: Perheet yhdessä Jumalan silmien edessä -ilta Neulamäen kirkolla

Lapsiperheiden ilta Neulamäen kirkolla.

maanantai 13.05.

keskiviikko 15.05.

Kuopio: Hengailuillat

maanantai 20.05.