Liity lähettäjäksi

Kansan Raamattuseura toimii pääosin ihan tavallisten, yksityisten ihmisten lahjoitusten varassa. Toimintamme jatkuvuuden kannalta säännöllisesti maksetulla tuella on meille suuri merkitys.
Lähettäjänä kuljet valitsemasi työntekijän rinnalla rukoilemalla hänen puolestaan ja tukemalla häntä taloudellisesti mahdollisuuksiesi mukaan. Saat häneltä kuukausittain ajankohtaisia kuulumisia ja rukousaiheita. Jos käytössäsi on toimiva sähköpostiosoite, toivomme sinun vastaanottavan lähettäjäkirjeen sähköpostilla. Mikäli sinulla on kysyttävää, ota meihin yhteyttä sähköpostilla osoitteeseen lahettajaosasto@sana.fi tai puhelimella 0207 681 610.

Tule työtoveriksemme kertomaan viestiä elävästä ja rakastavasta Jumalasta!

Lomakkeen täyttäminen tarvitsee evästeiden hyväksymisen. Voit hyväksyä kaikki evästeet sivuston vasemmassa alakulmassa olevasta mustasta ketju-kuvakkeesta.

• Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.

Lähettäjä on meille tärkeä ja arvokas työtoveri

Lähettäjät ovat tukijoitamme ja esirukoilijoitamme, rohkaisijoitamme ja ystäviämme, joita ilman emme kerta kaikkiaan voisi tehdä työtä Kansan Raamattuseurassa.

Miksi lähettäjätuki on niin tärkeää KRS:lle?

Koska Kansan Raamattuseura ei ole virallinen lähetysjärjestö, sen tekemää työtä ei tueta esimerkiksi kirkollisveroista. KRS:lle kannetaan kirkkovuoden aikana yhden jumalanpalveluksen kolehti. Lisäksi saamme kirkolta joitakin pieniä projektitukia, joista kertyy vuosittain yhteensä noin 120 000 euroa. Lähettäjiemme maksama tuki taas on vuositasolla noin 2,1 miljoonaa euroa. Selvää siis on, että työmme tulevaisuus lepää ennen kaikkea heidän varassaan.

Millainen tukisumma on riittävä?

Jokainen päättää maksamansa lähettäjäkannatuksen suuruuden oman elämäntilanteensa mukaan. Pienistäkin puroista kasvaa yhdessä merkittävä virta. Olemme kiitollisia ihan kaikesta saamastamme tuesta.

Miksi säännöllinen tukeminen on tärkeää?

Säännöllisesti maksettava lähettäjätuki tekee työn suunnittelun ja budjetoinnin meille todella paljon helpommaksi. Voit tehdä verkkopankissa sopimuksen maksusi toistuvaissuorituksesta. Muista tarkistaa sen jatkuminen aina vuoden vaihtuessa.

Toki voit maksaa lähettäjätukea myös esimerkiksi kerran tai pari vuodessa, jos säännöllinen tukeminen ei ole sinulle mahdollista. Olemme kiitollisia ihan kaikesta saamastamme tuesta.

Miksi lähettäjäkirje kannattaa ottaa vastaan sähköpostilla?

Sähköposti mahdollistaa perinteistä postitusta nopeamman ja tuoreemman tiedonvälityksen sekä värikuvien käytön kirjeissä. Lisäksi sen lähettäminen on meille ilmaista. Maksettu lähettäjäkannatus kohdistuu tällöin kokonaisuudessaan itse työhön – ei kirjekuluihin. Luontoakin säästyy.

Mitä lähettäjänä toimiminen antaa minulle?

Jumalalta saamamme lahjat ovat erilaisia. Joku vie eturintamassa eteenpäin viestiä Jumalan rakkaudesta ja Jeesuksen sovitustyöstä, toinen opettaa ja kouluttaa. Kolmas rukoilee tehtävän työn puolesta ja tukee sitä taloudellisesti mahdollisuuksiensa mukaan. Lähettäjänä olet aidosti työtoverimme Jumalan valtakunnan työssä.

Nykyajalle on ominaisempaa pyrkiä tekemään voittoa itselle kuin antaa omastaan toisten hyväksi. Lähettäjätyön ytimessä on kuitenkin rakastava ja lahjojaan ehdoitta tuhlaava Jumala. Me voimme antaa mahdollisuuksiemme mukaan eteenpäin sitä hyvää, jota olemme häneltä saaneet. Raamatun lupausten mukaan se tuottaa siunauksen elämäämme: antaessaan saa.

Lähettäjäpiiriin kuuluminen voi merkitä myös useampaan suuntaan kulkevaa viestintää. Piiristä voi parhaimmillaan kasvaa lämmin ja huolehtiva yhteisö, jossa jaetaan KRS:n työn kuulumisten lisäksi myös henkilökohtaisia asioita ja rukousaiheita. Tätä varten monet työntekijöistämme ovat perustaneet lähettäjilleen Facebook- tai WhatsApp-ryhmän.

Miten voin lopettaa lähettäjäkirjeiden vastaanottamisen?

Lähettäjiemme elämäntilanteet ja kiinnostuksen kohteet vaihtelevat ajan kuluessa. Se kuuluu elämään. Jos oman lähetin tukeminen ei tunnu enää ajankohtaiselta, on ihan luvallista ja hyväksyttyä vaihtaa toisen työntekijän tukijaksi tai luopua lähettäjäpiiriin kuulumisesta kokonaan. Siihen riittää ilmoitus lähettäjäosastollemme (lahettajaosasto@sana.fi tai puh. 0207 681 610). Syitä ei tarvitse selitellä.

Jos haluat edelleen lukea lähettisi kuulumisia ja rukoilla hänen puolestaan, voit hyvin jatkaa lähettäjäpiirissä esirukoilijana, vaikka et pystyisikään maksamaan lähettäjäkannatusta. Sähköpostilla lähetettävistä kirjeistä ei synny meille kuluja.