Solmu parisuhteessa -työskentely

80,00

Solmuja parisuhteessa -neuvonta tarjoaa kriisin selvittämiseen prosessin, joka etenee vaiheittain menneisyydestä kohti tulevaisuutta. Matkan aikana katsotaan parisuhteen solmua useista näkökulmista ja muodostetaan kokonaisymmärrys tilanteesta. Kriisin keskellä rakenne tuo selkeyttä omien kokemusten, tunteiden ja ajatusten jäsentämiseen.

Työskentelyyn kuuluu Solmu parisuhteessa -kirjasen lukeminen ja tehtäviä. Tehtävien tarkoitus on vahvistaa oppimista ja uusien taitojen ja oivallusten käyttöön ottamista omassa arjessa. Samalla tapaamisissa jää enemmän aikaa keskusteluun. Kotitehtävät muistuttavat siitä, että kumpikin puoliso on vastuussa prosessin etenemisestä. Solmun aukaiseminen ei onnistu, mikäli muutoksia ei tehdä arkielämässä.

Solmuohjaaja auttaa työskentelyä etenemään johdonmukaisesti ja o ulkopuolinen peili pariskunnan tilanteesta. Tarvittaessa hän toimii ”tulkkina” kumppaneiden välillä. Solmuohjaajana toimii KRS:n avioparityön koordinaattori Tuula Tynjä. Tuula on saanut Solmu parisuhteessa -neuvojakoulutuksen Parisuhdekeskus Katajassa.

Tapaamiset toteutetaan joko Helsingissä tai etäyhteyksin. Tapaamisen kesto on 1,5-2 tuntia/kerta.

Tapaamiset sovitaan erikseen ohjaajan kanssa (avioliitto@sana.fi tai 0400 762320). Ohjaaja haastattelee osallistujat ennen prosessin aloittamista.

Tapaamiset

1. Solmu parisuhteessa. Työskentelyn aloitus ja solmun määrittely