Mika Lahtinen

Olen HuK, psykodraamaohjaaja, bibliodraamaohjaaja ja bibliodraamaohjaajien kouluttaja.

Toteutan työpajoja ja ohjaan ryhmäprosesseja, joissa käytetään luovia ja toiminnallisia menetelmiä. Työpajojen sisältönä voi olla vuorovaikutus, tunteet, suhteet (oma itse, läheiset ja yhteisöt), arvot, vakaumus tai Raamatun tekstit.

Psykodraama lisää itsetuntemusta ja vuorovaikutustaitoja sekä kykyä toimia luovalla tavalla tai ainakin riittävän mielekkäästi hankalissa tai uusissa elämäntilanteissa.

Bibliodraama on sekä tietoon että kokemukseen perustuvaa Raamatun tekstien elävöittämistä, tutkimista ja tulkintaa.

Ohjaustyössäni kunnioitan erilaisten ihmisten yhdenvertaisuutta ja oikeutta omaan elämäntarinaan, valintoihin ja vakaumukseen.

Teen jonkin verran myös teatterityötä. Perustamani Torstaiteatteri on tehnyt ohjauksessani yli 30 näytelmää. Olen saanut “Vuoden 2018 keskisuomalainen teatterivaikuttaja” -tunnustuksen Keski-Suomen harrastajateatteriyhdistykseltä.

Olen kotoisin Äänekoskelta. Kuulun perustajajäsenenä sikäläiseen kokeelliseen Klassikkoteatteriin, joka sai Äänekosken kaupungin kulttuuripalkinnon 2020. Harrastan taidemaalausta, uintia ja lukemista.

Teen mielelläni

Lue lisää työstäni: