Riparit

RIPpiLEIRIT

Ikimuistoisia hetkiä Vivamossa

Kansan Raamattuseuran rippikoululeirit ovat käsite. Vuosikymmenien aikana tuhannet nuoret ovat saaneet ripareilla uuden suunnan elämäänsä. Jokaisen leirin päätteeksi nuorten huulilta nousee sama huokaus: tämä oli elämäni paras juttu!

Rippikoulu on mahdollisuus pohtia oman elämän valintoja, arvoja ja tapahtumia. Rippikoulu on paikka, jossa voidaan turvallisessa ilmapiirissä yhdessä miettiä, omaa suhdetta Jumalaan.

Ripareita järjestetään Vivamossa, Lohjalla.

Ilmoittautuminen riparille

Kesä 2024

Vivamo 1: 5.-15.6.2024 (475€) Viimeiset paikat menossa

Vivamo 2 :26.6.-6.7.2024 (475€) TÄYNNÄ

Ilmoittaudu tästä.

Leiripaikkoihin liittyviä kysymyksiä voit esittää:

Vivamo 0207 681 760 tai vivamo@sana.fi

Hinta ja kesto

Rippileirimme kestävät 11 päivää, keskiviikosta lauantaihin. Ripari päättyy lauantaina konfirmaatioon.

Leirin hinta on kesällä 2024 475€. Hinta sisältää majoituksen, ruuat, opetuksen ja oppimateriaalin. Laskutus tapahtuu kolmessa erässä jakautuen syksylle  ja keväälle.  Opetus rippikoulussamme tapahtuu suomen kielellä. Tarvittaessa (perheen taloudellinen tilanne esim.) leirimaksuun voi hakea avustusta  Mikko Ala-Kantin rahastosta.

Ryhmän koko ja rippileirin työntekijät

Leireille mahtuu 50 leiriläistä, jotka jaetaan kahteen opetusryhmään.

Isosia leireillämme on leiriläisten määrästä riippuen kymmenen molemmin puolin.

Leirin opettajina toimivat Kansan Raamattuseuran työntekijät. Jokaisella leirillä on vähintään kaksi teologia sekä lisäksi muita työntekijöitä. Pyrimme sijoittamaan jokaiselle leirille jonkun nuorisotiimin jäsenen, joka toimii tällöin myös turvallisuusvastaavana.

Lisäksi jokaisella Vivamon leirillä työskentelee emäntä ja isäntä, jotka ovat täysi-ikäisiä ja vastuullisia Vivamon kesätyöntekijöitä. Emäntä ja isäntä vastaavat monista leirin käytännön asioista, valvovat leiriläisten yörauhaa ja ovat osa leirin työntekijäporukkaa.

Pidätämme oikeudet muutoksiin. Muutoksista ilmoitamme näillä sivuilla.

Leirien käytännön asioissa voit ottaa yhteyttä nuorisotyön rippikouluvastaavaan Katariina Nymaniin.

Haluamme järjestää rippikoululeirejä, joissa armo ja rakkaus ovat läsnä ja joilta lähtiessään nuori toteaa: tämä oli elämäni parasta aikaa!

RIPARI-INFOA

Tästä pääset tarkempiin infoihin.

2023 riparit

Kurkkaa kesän 2023 Vivamon ripareista   tarkempaa tietoa…

2024 ripareille ilmoittautuminen

UKK

Täältä läydät vastauksia Usein Kysyttyihin Kysymyksiin.

ota yhteyttä

Nuorisotyön teologi, rippikouluvastaava