Hyvinvoiva seurakunta

vapaaehtoisille

Innostava koulutuspäivä motivoi vapaaehtoista omassa tehtävässään, auttaa häntä sitoutumaan ja kasvamaan hengellisesti. Päivä sopii myös kutsutilaisuudeksi niille, jotka vasta etsivät itselleen sopivaa tehtävää.

Voit koota seurakuntasi tarpeita vastaavan koulutuspäivän muun muassa seuraavista teemoista:

• Oman paikan ja kutsumuksen löytäminen
  • Vapaaehtoisen tehtävä: periaatteet, oikeudet, velvollisuudet ja jaksaminen
  • Lähimmäisen kohtaaminen
  • Itsetuntemus – temperamentti, luonne ja lahjat
  • Sielunhoito ja rippi
  • Pyhä Henki ja armolahjat
  • Rukouspalvelun järjestäminen
  • Hengellisen elämän hoitaminen

Työyhteisölle

Työyhteisön ja tiimien kukoistukseen tarvitaan hyvää yhteistyötä, jonka avulla jokainen pääsee loistamaan vahvuuksillaan.

• Minun persoonani -koulutus auttaa erilaisia ihmisiä ymmärtämään toistensa vahvuuksia ja heikkouksia sekä löytämään hedelmälliset tavat toimia yhdessä. Koulutukseen kuuluu kirjallinen materiaali (12 €/hlö).
  • Tarjoame myös muita koulutuspaketteja kuten Myötätunto työyhteisön voimavarana, Kohtaamisen kulttuuri, Kasvavan seurakunnan tuntomerkit sekä naisten- ja miestenpäivät.

Vapaaehtoisten koulutus voi olla esimerkiksi
lauantai klo 10-16
tai arki-ilta klo 18-20.30. Kysy myös usean illan kokonaisuutta!

Työyhteisöpäivän voi kätevästi järjestää
arkena työpäivän sisällä. Pituus voi olla 3-6 tuntia.

Kouluttajat

KYSY lisää kouluttajilta tai seurakuntapalveluista!

seurakuntapalvelut@sana.fi    0207 681 650