MESSY CHURCH

Säde Suutari
Olen valtakunnallinen nuorisotyöntekijä, sporttinen tiimipelaaja ja seikkaileva laulaja. Olen osa Kräsän nuorisotiimiä, nuortentoimintaa Helsingissä sekä leirejä Vivamossa. Vastaan seurakuntiin tehtävistä nuoriso- ja varhaisnuorisotyön vierailuista. Opetan Raamatusta ja elämästä, pidän työpajoja ja vedän pakohuonepelejä.

Mikä Messy on?

Messy Church toivottaa kaikki tervetulleiksi elämän sotkuineen. Tässä jumalanpalveluksessa kohdataan Jumala ja toiset ihmiset luovalla tavalla.

Messy Churchissa keskeistä on yhteisöllisyys ja yhdessä tekeminen. Jumalanpalvelus sisältää toimintapisteitä, kertomushetken ja ruokailun.

Messy Church sai alkunsa Englannin anglikaanikirkosta vuonna 2004. Sieltä se on levinnyt kaikille mantereille ja eri kirkkokuntiin. Messy on matalan kynnyksen jumalanpalvelus, jolla on helppo tavoittaa etenkin uusia lapsiperheitä mukaan seurakunnan toimintaan.

Messy Church on enemmän kuin perhekerho tai toimintapäivä. Se on hauska ja luova jumalanpalvelus, jonka auttaa kaikenikäisiä ihmisiä kohtaamaan Jeesuksen.

Mikä on Messy Church? katso video

MESSYN ARVOT

Jokainen Messy on uniikki ja sen voi toteuttaa oman yhteisön tarpeiden mukaan. Messy Churchin tunnistaa kuitenkin näistä viidestä arvosta.

kristus- keskeisyys

Kaikki Messy Churchissä korottaa Kristusta. Se on jumalanpalvelus, jonka ympärille voi muodostua oma jumalanpalvelusyhteisö.

Kaiken- ikäisten yhteisö

Seurakunnassa eri-ikäiset ja erilaiset ihmiset tarvitsevat toisiaan. Jumalanpalvelus on tarkoitettu kaikille.

luovuus

Jumala on luova Jumala, ja tehnyt ihmisistä luovia.
Luovuus
ja leikki ovat mahdollisuuksia Jumalan kohtaamiseen.

vieraan-varaisuus

Jokainen on tervetullut mukaan yhteisöön omana itsenään. Ihmisten ilo ja vieraanvaraisuus kutsuu uusia ihmisiä sisään seurakuntaan.

juhla

Jumalanpalvelus on Jumalan kansan yhteinen juhla, jossa saa olla hauskaa!

TULEVAT KOULUTUKSET

Torstaina 14.3. klo 13-15 Zoomissa
Aihe: Mikä on Messy Church ja miten sen voi aloittaa?

Kokemuksista kertomassa on Liisa Kuusela, joka on tuonut Messyn Churchin Suomeen ja vetää itse Messyä Turun kulmilla. Mukaan saa tulla kyselemään, olisiko teidän seurakunnassa Messylle paikkaa ja mahdollisuuksia. Linjoille voi tulla eri työaloilta tai vaikka parin vapaaehtoisten kanssa yhdessä. Kahden tunnin koulutus on ilmainen.
Ilmoittautumiset ja kysymykset suoraan Säteelle

Lisätietoa Messystä

Facebook sivut

Missä on lähin Messy?

Laihian seurakunta

Kalajoen ev.lut. seurakunta ja Kalajoen kristillinen opisto

Joensuun seurakunta

Malmin seurakunta ja Verkosto

Espoonlahden seurakunta ja Verkosto

Turun Martinseurakunta

Harjun seurakunta

Raahen seurakunta

Kiteen seurakunta ja Kiteen vapaaseurakunta

TUE TYÖTÄMME

MobilePay nro 51268

Liity Säteen lähetäjäksi ja olet mahdollistamassa Messy Churchin työtä Suomessa. Rukoukset ja taloudellinen tuki ovat äärettömän tärkeitä. Niiden kautta olet mukana tuomassa iloa ja toivoa lapsille, nuorille sekä heidän perheilleen.