Kairosmaja – lähellä Pyhää

tietoa

tue ja toimi kairoksella

Kairosmajan vastaanotto
Vastaanotossa palvelemme sinua varauksiin ja ohjelmakyselyihin liittyvissä yhteydenotoissa. Ota meihin yhteyttä ja varaa paikkasi tapahtumaan tai vaikka majoitus lomallesi. Tunturikeskuksen päiväohjelman takia toivomme puhelinsoittoanne arkisin klo 11-15.

Kairosmaja 50 -vuotta

Evankelista ja kirjailija Erkki Leminen löysi Kairosmajan vuonna 1974.
Viisi vuosikymmentä sitten alkanut toiminta kantaa edelleen.

Tule juhlimaan kanssamme ja anna oma lahjasi Kairosmajalle.
Katso tarkemmat tiedot täältä.

KAIROSMAJA KIINNI SU 17.3.,

avoinna jälleen maanantaina klo 11

Tiedustelut ja huonevaraukset:

Puh.  0207 681 730
 kairosmaja@sana.fi

Kappelitie 2, 98530 Pyhätunturi

www.kairosmaja.fi

Tunturikeskus

Kansan Raamattuseuran tunturikeskus Kairosmaja sijaitsee Suomen eteläisimmän, Pyhä-Luoston suurtunturijonon ja kirkasvetisen Pyhäjärven kainalossa Pelkosenniemellä. Keskiyön aurinko kirkastaa yöt kesäkuulta aina pitkälle heinäkuuhun asti, jolloin kirjojen lukeminenkin sujuu yötä päivää. Kaamoksen sininen hämärä yltää Kairosmajalle asti joulukuussa. Pilkahdus aurinkoa heijastuu taivaanrannalla silloinkin.

Revontulikappeli

Revontulikappeli on Kairoselämän ytimessä. Siellä kokoonnutaan päivittäin yhteisiin hetkiin. Revontulikappeli on suosittu konserttikohde sekä vihkiäisten ja kastejuhlien pitopaikka. Erityisesti joulun, pääsiäisen ja ruskan ohjelmat kokoavat kappeliin Pyhä-Luoston alueen vieraita.

Elämyksiä ja ohjelmaa

Kairosmajan tunturikeskus tarjoaa monipuolista leiri-, kurssi- ja muuta ohjelmatoimintaa ympäri vuoden. Pyhä-Luoston vaihteleva tunturiluonto ja kansallispuisto tarjoavat loistavat puitteet eräretkeilyyn, päiväretkiin ja muuhun ulkoiluun.

Opastetut patikka-, melonta-, hiihto- tai lumikenkäretket päättyvät yleensä rantasaunan löylyihin ja virkistävän Pyhäjärven vesiin. Pakkasajan päiväretket ovat hidastahtisia. Kesäyön vene- tai kalastusretki hiljaisuudessa voi olla elämys. Kesällä lämmitetään myös savusaunaa. Jätä arkielämä hetkeksi ja tule rentoutumaan, yksin tai yhdessä!

Ruumiin ravintoa

Kairosmajan keittiö tunnetaan paikan päällä valmistetusta, herkullisesta ja monipuolisesta ruuasta. Paikallisia raaka-aineita pyritään hyödyntämään ja jalostamaan tämän päivän makuun sopiviksi herkuiksi. Erikoisruokavaliot ja allergiat tulee ilmoittaa viimeistään kaksi viikkoa etukäteen.

Kartalla

Saat ajo-ohjeet klikkaamalla kartasta “Reittiohjeet” linkkiä.

Voit seurata meitä myös Facebookissa!

Esite

Kairosmajan matkailuesite pdf-muodossa: Kairosmajan matkailuesite 2022 low