Gospel-lattarit™ ja rukoustanssi

Gospel-lattarit™

Iloinen, rento ja kaikenikäisille ja -kokoisille sopiva tanssitunti on hauska tapa osallistua seurakunnan toimintaan. Gospel-lattarit -tunti voi olla yksittäinen tanssitunti tai osa seurakuntatapahtumaa, naistenpäiviä, nuorten leiriä tai vaikka äiti-lapsi -leiriä.

Gospel-lattarit™ on Tampereen NNKY:n lisensioima liikuntatuote, johon kuuluvat alku- ja loppurukous sekä kristillinen lattarimusiikki. Helppoja askelsarjoja tanssitaan mm. salsaan, merengueen ja sambaan. Osallistujalla ei tarvitse olla aiempaa tanssitaustaa.

Rukoustanssi

Myös liikkuen voi rukoilla! Rukoustanssissa emme esiinny, vaan ilmaisemme ajatuksiamme ja tunteitamme Jumalalle liikkeiden kautta. Rukoustanssi ei edellytä tanssitaitoa tai aiempaa liikuntaharrastusta, sillä kyseessä on osallistujan ja Jumalan välinen yhteys. Musiikin lisäksi käytämme Raamatun tekstejä.

Rukoustanssihetki voi olla osa laajempaa rukousopetusta tai gospel-lattarit -päivää.

Tanssinohjaus 60 min, 180 € + matkakulut
Tanssinohjaus 2-2,5 h, 300 € + matkakulut

Pastori, kouluttaja, Gospel-lattarit™ -pääkouluttaja Virpi Nymanilta voi samaan tilaisuuteen pyytää myös raamattuopetusta, musiikkia tai koulutusta esim. rukouksesta, armolahjoista, erilaisista persoonista, oman elämän voimavaroista tai omasta kutsumuksesta.

Kysy lisää!

virpi.nyman@sana.fi  040-0793449

Minun ylistykseni – kun pyhä liikuttaa

Ylistys- ja rukoustanssikurssilla opetusta ylistyksestä Raamatussa, johdatusta ja ohjausta keholliseen rukoukseen ja ylistykseen. Kurssin tavoitteena on, että osallistuja oppii itselle sopivia rukous- ja ylistystanssin liikesarjoja, käsitys rukouksesta syvenee ja monipuolistuu sekä hän rohkaistuu omassa rukouselämässään. Kurssin lisätavoite on synnyttää seurakuntaan oma ylistysryhmä, joka palvelisi esim. messuissa.

Kurssi sisältää johdatusta rukouksen ja ylistyksen keholliseen ilmaisuun. Opetusta ylistyksestä Raamatussa, seurakunnassa ja omassa rukouselämässä, ohjausta keholliseen rukoukseen ja ylistykseen, ylistys- ja rukoustanssien koreografioitten opetusta ja yhdessä tanssien ylistämistä. Osallistuminen ei edellytä aiempaa kokemusta tai tanssitaitoja.

Kurssilaiset saavat lisäksi kolme 20 min opetusvideota käyttöönsä kahdeksi kuukaudeksi. Jokaisessa videossa lyhyt raamattuopetus ja ylistys-/rukoustanssin opetus ja yhdessä ylistämistä. Tanssit sisältyvät lähipetukseen, videot tukevat oppimista kurssin jälkeen.

Verkkokurssilaisen palaute: ”Varmaan on vielä opittavaa, mutta tämä ylitti odotukseni. Raamatun opetus ja rukous on peruskallio koko opetukselle. Kaisa on “huippu” ylistyksen opettaja. Rauhallisesti ja rakkaudella. Kiitos!

Kurssin voi tilata seurakuntaan myös etäopetuksena. Palkkioon tulee silloin 150 € striimauslisä per päivä, etäkurssilaiset saavat jälkeenpäin kolme 20 min opetusvideota käyttöönsä. Jos osallistujat ovat yhteisessä tilassa, seurakunnan vastuulla on laittaa striimin vastaanotin osallistujille. Toinen vaihtoehto on, että osallistujat ovat mukana omalla tietokoneellaan kukin kotonaan. Silloin he tarvitsevat jokainen tahollaan tietokoneen, jossa on toimiva mikrofoni ja kamera sekä kaiutin. Myöhemmin opettaja Kaisa Tuikkasen kanssa voi sopia lähikoulutuspäivän ja jatkaa oman ylistysryhmän synnyttämistä paikallisesti.

Katso linkistä TV7 jakso Tuiki taivaallista  – Minun ylistykseni:

Tanssiohjaus päivä 350 € + matkakulu
Tanssiohjaus pe-ilta + lauantai 600 € + matkakulu
Tanssiohjaus la-su 700 € + matkakulu
Tanssiohjaus pe-su 800 € + matkakulu

Pastori, opettaja Kaisa Tuikkanen on ohjannut ylistys- ja rukoustanssia neljä vuotta.

Kysy lisää!

kaisa.tuikkanen@sana.fi  040-826 6773

KYSY lisää kouluttajilta tai seurakuntapalveluista!

seurakuntapalvelut@sana.fi    0207 681 650