Paikkakuntamme parhaaksi

Kaupunkityöpaja

Paikkakuntamme parhaaksi -työpajassassa seurakunta kokoaa yhteen eri toimijoita (toiset seurakunnat, järjestöt ja yhdistykset, opetussektori, kulttuuritoimijat, yrittäjät, sosiaalistoimi, urheiluseurat jne.), jotka ideoivat toimintaa oman kotipaikkakunnan parhaaksi. Työpajan osallistujat vahvistavat yhteistyöverkostoaan ja löytävät innostavia ja luovia tapoja toimia yhdessä.

Työskentelyn tuloksena päätetään viisi käytännöllistä askelta, joita paikkakunnan toimijat lähtevät toteuttamaan.

”Innostava työskentelytapa, jossa oli ilo olla mukana.”

”Selkeät ohjeet, prosessi eteni johdonmukaisesti.”

”Tämä antaa paljon uskoa ja intoa tulevien aikojen toimintaan.”

näin järjestät

• Valmisteluprosessi aloitetaan vähintään puoli vuotta ennen työpajan toteutusta paikkakunnan eri seurakuntien edustajien kanssa.
  • Työpajan kesto on perjantai-illasta lauantain alkuiltaan. Kansan Raamattuseurasta työpajan toteuttaa 3-4 henkilöä.
  • Työpajan osallistujat valitsevat keskuudestaan työryhmän, joka jatkaa käytännön askelten toteuttamisen parissa.
  • Puoli vuotta työpajan jälkeen koko ryhmä kutsutaan uudelleen kokoon väliraporttia varten.

Kysy lisää!

Virpi Nyman

virpi.nyman@sana.fi

KYSY lisää kouluttajilta tai seurakuntapalveluista!

seurakuntapalvelut@sana.fi    0207 681 650