Kairosmajan juhlavuosi

Kairosmajan vastaanotto
Vastaanotossa palvelemme sinua varauksiin ja ohjelmakyselyihin liittyvissä yhteydenotoissa. Ota meihin yhteyttä ja varaa paikkasi tapahtumaan tai vaikka majoitus lomallesi. Tunturikeskuksen päiväohjelman takia toivomme puhelinsoittoanne arkisin klo 11-15.

Kairosmaja 50 -vuotta

Evankelista ja kirjailija Erkki Leminen löysi Kairosmajan vuonna 1974. Saman vuoden huhtikuussa allekirjoitettiin kauppakirja, jolla Kairosmaja siirtyi Pelkosenniemen kunnalta Kansan Raamattuseuralle. Viisi vuosikymmentä sitten alkanut toiminta kantaa edelleen.

Juhlavuotta juhlimme 25.3.–1.4. Kairosmajan 50 v.-juhlaviikolla ja pääsiäisenä. Ohjelmassa on hartauksia, musiikkia ja maastossa liikkumista. Muistelemme kuluneita armon vuosikymmeniä sekä kahvittelemme kodalla. Pääsiäispäivänä voit osallistua juhlamessuun ja -konserttiin. Katso juhlaviikon ohjelma täältä.

Tervetuloa juhlimaan kanssamme!

Anna lahja Kairosmajalle juhlavuoden kunniaksi

Voit tehdä lahjoituksen Kairosmajalle valitsemalla alla olevista hankinnoista itsellesi parhaan. Voit itse määrittää summan, jonka haluat lahjoittaa. Klikkaa kuvaa ja pääset tekemään lahjoituksen.

Karin rantasaunan laiturin sulanapitojärjestelmän tukeminen tilisiirtona:

saaja: Kansan Raamattuseura
tilinumero: FI65 5236 0420 1235 93
viitenumero: 29515

Voit tehdä lahjoituksen MobilePay-numeroon 79855.
Kirjoita viestikenttään mihin kohteeseen haluat antaa lahjoituksesi.

Keräyslupa

Kairosmajan tarina

Jo 1960-luvulla Kansan Raamattuseurassa unelmoitiin omasta tunturikeskuksesta lähellä tuntureita, kuruja ja erämaita. Julistaja ja evankelista Erkki Leminen sai tehtäväkseen paikan etsimisen ja 1974 viimein onnisti.

Pyhätunturin juurelta, Pyhäjärven rannalta löytyi silloinen Alamaja, nykyinen Rantamaja. Leiritoiminta alkoi välittömästi kauppakirjan allekirjoittamisten jälkeen ja jo seuraavana vuonna Pelkosenniemen kirkonkylästä ostettiin vanha kunnanlääkärin hirsinen talo varsinaiseksi päärakennukseksi, silloiseksi Ylämajaksi. Nykyisin Kairosmajan pihapiirissä on kolme varsinaista majoitusrakennusta ja kesäisin käytössä oleva aittamajoitus, Paratiisihuoneet.

Revontulikappeli valmistui 1986 Lapin ensimmäisenä Tunturikappelina. Sellaisena se tänäkin päivänä palvelee Pyhä-Luosto alueen asukkaita ja matkailijoita. Maksullisia konsertteja lukuun ottamatta kappelin tilaisuudet ovat avoimia kaikille. Kappelia vuokrataan myös yksityistilaisuuksiin ja se onkin suosittu hää-ja kastekirkko.

Kairosmajan viikkotoimintaa luotsaavat vapaaehtoiset viikon vetäjät, joiden päävastuulla on aamun ja illan ohjelmat Revontulikappelissa. Kokonaisuuteen kuuluu ohjelman lisäksi täysihoito, saunat ja retket. Kaikkiin ohjelmiin osallistuminen on täysin vapaaehtoista.

Kairosmaja – lähellä Pyhää