TIEDOTE 24.5.2024

Kansan Raamattuseuran muutosneuvottelut päätökseen

pastori Kalle Virta

Kansan Raamattuseurassa käytiin keväällä 2024 muutosneuvottelut pitkään vaikeutuneen taloustilanteen vuoksi. Neuvotteluiden seurauksena Kansan Raamattuseura on päättänyt irtisanoa kaksi työsuhdetta sekä osa-aikaistaa ja lomauttaa henkilöstöään. Lomautukset ovat nyt tehtyjen päätösten mukaisesti enintään 4 viikkoa. Toimenpiteillä saavutetaan tänä vuonna noin 130 000 € säästöt. Pysyväisluontoisia säästöjä toteutuu vuonna 2025 noin 160 000 €. Irtisanomisten tarvetta vähensivät henkilöstömuutokset, joista tuli tieto ennen neuvotteluiden päättymistä. Muutosneuvotteluiden perusteella toteutettiin myös tehtäväjärjestelyjä, joiden seurauksena avoinna olevia tehtäviä ei tarvinnut täyttää.

– ​Olemme joutuneet tekemään päätöksiä, jotka vaikuttavat valitettavasti myös ilosanoman kertomisen laajuuteen. Se tuntuu kipeälle. Siksi vetoamme tukijoihimme edelleen taloudellisen kannatuksen lisäämiseksi. Ilosanoman kertominen on tulevaisuudessa entistä enemmän sellaisten ihmisten lahjoitusten varassa, jotka näkevät sen merkityksen omassa elämässään, toteaa toiminnanjohtaja Kalle Virta.

Kansan Raamattuseura on evankelioimisen palvelujärjestö, joka palvelee yli puolta Suomen seurakunnista joka vuosi. Sillä on toimintaa suurissa kaupungeissa sekä viisi loma- ja kurssikeskusta ympäri Suomen.

Lisätietoja: Kalle Virta, 0400 793 065, kalle.virta@sana.fi