Raamattuopetus

Miten Jeesus löytyy Vanhasta testamentista? Mitä Luukas opettaa Jeesuksesta? Entä mitä Jeesus opettaa rukouksesta? Miten Paavalin kirjeet avautuvat meille?

Nämä ja monet muut Raamatun aiheet saavat uutta syvyyttä, kun kouluttajamme jakavat löytöjään.

Raamattutunneilla tutkimme Jumalan Sanaa ja ammennamme siitä voimaa elämäämme. Sanan äärellä saamme olla yhdessä Jumalan puhuttelussa ja kuunnella, mitä hän meille puhuu.

Tilaa raamattuopetusta seurakuntaasi!

Raamattuopetuksen teema ja toteutustapa suunnitellaan yhdessä tilaajan kanssa. Aiheena voi olla esimerkiksi raamattutunti tai koulutussarja yhdestä Raamatun kirjasta. Koulutuksen voi rakentaa myös muun kiinnostavan raamattuteeman ympärille.

Kouluttajiemme suosittuja teemoja ovat muun muassa:

Ota yhteyttä kouluttajiin tai KRS-seurakuntapalveluihin, seurakuntapalvelut@sana.fi.

Ajankohtaista juuri nyt:

Olli Seppäsen Elävä Jumala – kansan kestävä tuki ja turva -luentosarja

Katsaus Ukrainan tilanteeseen

Miksi Venäjän presidentti Vladimir Putin aloitti käsittämättömältä tuntuvan tuhoamissodan? Mitä yhtäläisyyksiä voidaan nähdä Ukrainan sodan ja talvisodan syttymisen välillä? Entä mikä on tämän päivän tilanne Ukrainassa?

Talvisodan alkuvaiheet Sallan suunnalla ja Pelkosenniemen taistelu

Pelkosenniemellä käytiin 16.-18.12.1939 taistelu, jonka merkitys on sotahistoriassa jäänyt liian vähälle huomiolle. Miten olisivat talvisodan tapahtumat Pohjois-Suomessa edenneet, jos Pelkosenniemellä olisi koettu tappio? Tänä päivänä voi lukea Pelkosenniemen taistelun muistomerkistä sanat ”Tässä auttoi Herra”.

Suomen valtionjohdon suhtautuminen juutalaisten luovutuspyyntöihin kesällä ja syksyllä 1942

Suomi ei luovuttanut ainoatakaan juutalaista kansalaistaan natsien käsiin. Tänne paenneita kuitenkin luovutettiin. Miten asiat tuolloin etenivät? Oliko ratkaisuilla vaikutusta Suomen kohtaloon? Raamatun ilmoituksessa Jumala lupaa siunata niitä, jotka siunaavat hänen armollisia ja totuudellisia, suvereeneja suunnitelmiaan.

Kannaksen suurtaisteluiden alku ja Mustamäen taistelu kesäkuussa 1944

10.6.1944 Neuvostoarmeijan suurhyökkäyshyökkäys mursi Kannaksen ensimmäinen puolustuslinjan. Seuraavalla puolustuslinjalla alettiin käymään rajuja taisteluja. 15.6.1944 Mustamäellä käytiin taistelu, jossa sekasortoon joutuneet neuvostojoukot taistelivat keskenään. Tämä taistelu ja sen merkitys on jäänyt vähälle huomiolle. Tapahtumaan liittyy myös mielenkiintoinen hengellinen näkökulma.

Kouluttajat

Klikkaa ja tutustu!

Lea Kujanpää

Rakastan sukeltamista syvälle Raamattuun ja rukouksen maailmaan. Opetan mielelläni kaikenlaisesta niihin liittyvästä. Haluan rohkaista rukoilemaan, sillä rukouksella on suurempi merkitys kuin osaamme ajatellakaan.

Virpi Nyman

Olen kouluttaja, pastori, muusikko sekä gospel-lattarit™ -ohjaaja. Koulutan mielelläni niin seurakuntalaisia kuin työntekijöitä. Käytän monipuolisesti eri välineitä, koulutan myös verkossa.

Olli Seppänen

Olen kouluttaja, eläkkeellä oleva hävittäjälentäjä ja ilmataisteluopettaja. Opetan Raamattua. Suurin haluni on kertoa Jumalan armollisuudesta, oikeudenmukaisuudesta ja uskollisuudesta.

Kristiina Tanhua-Laiho

Olen kouluttaja ja muusikko. Opetan rukouksesta, ylistyksestä ja kristityn identiteetistä. Vastaan Tampereen Rukouksen talon toiminnasta. Laulan raamattulauluja ja sävellän.

Satu Salo

Olen kouluttaja ja teologi. Minulla on pitkä kokemus seurakuntatyöstä ja vapaaehtoisten kanssa toimimisesta paikallis-seurakunnassa. Haluan innostaa ja rohkaista kristittyjä hengelliseen kasvuun sekä omien lahjojen ja paikan löytämiseen.

Palautetta koulutuksesta:

”Kiitos upeasta raamattutunnista! Rakastuin Jeesukseen uudelleen!”
”Tutut raamatunkohdat alkoivat elää uudelleen. Sain aivan uutta näkökulmaa.”
”Tein löytöjä! Olisin halunnut kuunnella vielä monta tuntia!”
”Kiitos tuoreesta ja raikkaasta raamattuopetuksesta!”

KYSY lisää kouluttajilta tai seurakuntapalveluista!

seurakuntapalvelut@sana.fi    0207 681 650