IN MEMORIAM

Musiikkievankelista Tuula ”Haxu” Hakkarainen

s. 22.10.1960 – k. 15.9.2024

Elämän ja kuoleman Herra on kutsunut työtoverimme Tuula ”Haxu” Hakkaraisen ajasta ikuisuuteen. Hän kuoli sunnuntaina 15.9. äkillisesti kotonaan. Kansan Raamattuseuran Säätiö ja sen työntekijät ottavat osaa läheisten suruun lämmöllä ja taivaan toivossa.

Kansan Raamattuseura oli läsnä jo Haxun lapsuudessa hänen kasvattiperheensä välityksellä. Hänet kutsuttiin KRS:n työntekijäksi Evankelistakurssin jälkeen vuonna 2006. Haxu oli tunnettu lämminäänisenä trubaduurina, jonka lauluvalikoima oli poikkeuksellisen laaja. Hän pystyi musiikkihetkissään toteuttamaan minkä tahansa laulutoiveen. Haxu rakasti yhdessä soittamista ja laulamista. Hänen musiikkiperintöään rikastuttavat myös hänen omat sävellyksensä.

Viimeisimmässä Armoa elämään -lehdessä, jota KRS:n työntekijät jakavat seurakuntavierailuilla, Haxu paljasti elämänsä hengellisen laulun. Hän kertoi tästä Heimo Enbuskan Taivas rakastaa ehjäksi -laulusta näin:

– Kappaleen sanat ovat tärkeät. Ne puhuvat minulle suoraan, ja myös lapsuuteni Haxulle. Mutta joskus on jännä huomata laulun melodia tai huilun soittama ylämelodia kolmannen säkeistön taustalla. Juuri tuo huilu hoiti minua ihmeellisellä tavalla. Kuuntelin aikanaan c-kasetin tämän laulun kohdalta melkein puhki. Taivas voi rakastaa ehjäksi! Se tapahtui minullekin.

Viime vuosina Haxu teki työtä vankilalähettinä. Siinä hän löysi elämäntarinalleen uudenlaisen merkityksen: kaikki hänen elämänsä raskaat vaiheet kertoivat vangeille Jumalan sitkeästä armosta. Haxu vieraili säännöllisesti useissa Suomen vankiloissa ja iloitsi syvästi, kun joku vangeista kertoi hänelle löytäneensä Jeesuksen Vapahtajakseen. Siksi hän sanoi usein olevansa ”vakavassa vankilakierteessä”. Haxu auttoi useita vankilasta päässeitä vapauteen palaamisessa.

Nyt vakava vankilakierre on – ilosanoman tähden – päättynyt. Haxu on päässyt vapauteen. Ota, Kristus, hänet vastaan!

Katso In memoriam -muistovideo

Vietämme lauluseuroja Haxua muistellen sunnuntaina 3.11. klo 15.30 Jyväskylässä, Kulttuuritila Omenapuussa, os. Vapaudenkatu 24. Kahvitus alkaa klo 15. Tilaisuus on avoin kaikille.

Suruvalittelut ja adressit voi osoittaa osoitteeseen:
Tuula Hakkaraisen omaiset
KRS