MUSTARASTAS-YHTEYEEN 30-v KONSERTTI 27.10 KLO 17

Turun Helluntaisrk (Puistokatu 6b)

Mustarastas -yhtye soittaa upeaa folkmusiikkia, jonka vuosikymmenten aikana yhteen hioutunut sointi on ainutlaatuinen. Akustiset kielisoittimet, viulu, nyckelharpa, haitari, tinapillit ja moniääninen laulu soivat kirkkaana ja kuulaana. Mustarastaalla on vahvasti suomalaiskansallinen sointi, mutta siitä on helppo erottaa myös irlantilaisen kansanmusiikin sävyjä.

Mustarastaan teksteissä yhdistyy usein Suomen kansanluonteen tummat sävyt ja kristillinen traditio, mutta kerronta noudattaa kansanmusiikille ominaista tarinointia. Laulujen vahvat tekstit koskettavat varmasti. Sävellykset ja sanoitukset ovat etupäässä Kari Haapalan käsialaa, mutta myös muiden yhtyeen jäsenten kädenjälki on vahvasti edustettuna. Vuonna 2024 Mustarastas täyttää 30 vuotta. Yhtyeen juhlakiertue on alkanut helmikuun alussa ja jatkuu syksyyn saakka. Yhtye on julkaissut ensimmäisen levynsä 1994 ja uusin ”Siluetti” -levy julkaistiin 1.1.2024, sekä Elämä Lanka -nuottikirja viimeisen 20 vuoden aikana julkaistuista lauluista.

Liput 15€+palvelumaksu, osta tästä!

Järjestäjät: Turun Helluntaisrk ja KRS

Muusikot

• Susanna Eronen – laulu, tinapilli
  • Kari Haapala – laulu, kitara
  • Laura Airola – viulu, nyckelharpa, taustalaulu
  • Sonja Kola – haitari
  • Aki Hauru – kitara, mandoliini, irlantilainen busuki, taustalaulu
  • Tiro Rohkimainen – kontra-&sähköbasso, taustalaulu.