Todistajana ja julistajana -evankelistakoulutus

Seurakuntapalvelut
Ota yhteyttä ja kysy tietoa julistus - ja koulutustyöntekijöistämme. Kerromme lisää tapahtumista tai autamme löytämään sopivan henkilön tilaisuuteesi.

Evankelistakoulutus 2024-2025

HUOM! HAKUAIKAA ON JATKETTU 18.4. ASTI

Koulutus vahvistaa evankelioimisnäkyä ja antaa uusia virikkeitä seurakunnan rakentamiseen, todistajan tehtävään ja evankelistan kutsumukseen. Koulutus on tarkoitettu kaikille, jotka haluavat löytää omaa kutsumustaan ja lahjojaan.

Kouluttajina mm. evankelista Ilkka Puhakka, koulutusjohtaja, pastori, viestinnän asiantuntija Lea Kujanpää, pastori, kouluttaja Virpi Nyman, TM, kouluttaja Satu Salo sekä evankelista, sairaalasielunhoitaja Leena Lehtinen.

Katso koulutuksen käyneiden kokemuksia!

Vuoden kestävä Todistajana ja julistajana -koulutus sisältää kolme lähijaksoa ja käytännön harjoittelua niiden välillä. Ensimmäinen jakso toukokuussa 2024 kestää viikon. Sen aikana käydään läpi mm. puhe- ja ilmaisukoulutusta, uskon ydinasioita, evankelioimisen perusteita ja evankelistan tehtävää sekä oman persoonan ja omien lahjojen kartoittamista. Toiset kaksi viikonlopun mittaista jaksoa pidetään marraskuussa 2024 ja toukokuussa 2025. Väliaikoina tehdään tehtäviä ja käytännön harjoituksia. Koulutuksen prosessinomaisen luonteen takia osallistujilta edellytetään kokoaikaista osallistumista ja sitoutumista vuoden ajaksi.

Vapaamuotoinen hakemus 2024-25 koulutukseen on lähetettävä 18.4.2024 mennessä tällä lomakkeella.

Liitä hakemukseen mukaan seurakunnan työntekijän suositus.

Lisätietoa ilmoittautumisesta seurakuntapalvelut@sana.fi
Lisätietoa kurssin sisällöistä virpi.nyman@sana.fi

Kurssin aikataulu ja hinta

Osa 1
13.-19.5.2024 Vivamo, Lohja
Kurssimaksu 165 € ja täysihoito 574-655 €

Osa 2
15.-17.11.2024 Vivamo
Kurssimaksu 85 €/viikonloppu ja täysihoito 183–203 €

Osa 3
16.-18.5.2025 Vivamo
Kurssimaksu 85 €/viikonloppu ja täysihoito 183–203 €

Opiskelijat, työttömät ja eläkeläiset alennettu kurssimaksu jaksot 1-3 120 € + 45 € + 45 €.

Alennus täysihoidosta, katso Vivamon verkkosivut tai kysy vivamo@sana.fi. Huom. täysihoidon osalta hintamuutokset mahdollisia.

Tee hakemus

Hakemus evankelistakoulutukseen

• Kerro lyhyesti itsestäsi (nimi, ikä, ammatti, perheyhteys, kristillinen vakaumuksesi ja miten olet toiminut seurakunnassa). Liitä mukaan seurakunnan työntekijän suositus, muita todistuksia ei tarvita.
  • Max. tiedoston koko: 128 MB.