Krito-konferenssi – ihmissuhteiden ihmeellinen maailma

9.–11.8. Vivamossa, Lohjalla

Tänä kesänä Lohjan Vivamossa 9.–11.8. toteutettavan Kristillisen toipumistyön (Krito) konferenssin teema on Ihmissuhteiden ihmeellinen maailma. Konferenssin luennoilla ja kanavissa on mahdollisuus sukeltaa ihmissuhteiden maailmaan tavalla, joka tuntuu itselle hyvältä. Teemoja ovat esimerkiksi

• Ulkopuolisena ryhmässä
  • Haavoittunut minuus ihmissuhteissa
  • Näkökulmia kehitykselliseen traumaan

Kanavissa voi osallistua esimerkiksi Kristilliseen sielunhoidolliseen vertaistukiryhmään tai Erosta eteenpäin Krito-ryhmään. Tapahtuma on kaikille avoin.

Jokainen haluaa kuulua johonkin

Psykologi Satu Lähteenkorva on tapahtuman pääluennoitsija. Hän korostaa sitä, että jokainen kaipaa kuulua johonkin, eikä elämästä ole tarkoitus selviytyä yksin.

– Tarvitsemme sitä, että voimme puolittaa surut ja tuplata ilot jossakin. Silti saatamme kokea ryhmässäkin ulkopuolisuutta. Mitä kuulumisen tarve tarkoittaa ja millaisin tavoin se ihmisyydessä toteutuu? Luennoillani opitaan muun muassa se, mitä on kanssalaisuus eli merkityksellinen, aito kohtaaminen, jossa voi kokea yhteenkuuluvuutta.

Kansan Raamattuseurassa Krito-työstä vastaa Merja Lehtinen. Krito-työn muotoja ovat Krito-ohjaajakoulutukset sekä erilaiset Krito-ryhmät.

Lue lisää Kritosta ja katso Krito-konferenssin tarkempi ohjelma.

Satu Lähteenkorva on Krito-konferenssin pääluennoitsija. Merja Lehtinen vastaa Krito-työalasta Kansan Raamattuseuralla.