Kansan Raamattuseura

Keitä me olemme

Kansan Raamattuseuran Säätiö sr (KRS) on luterilaisen kirkon piirissä toimiva valtakunnallinen evankelioimis- ja palvelujärjestö. Toimintamme kiteytyy sanoihin: Elämme armosta, kerromme Jeesuksesta.

Haluamme rohkaista ihmisiä uskomaan Jeesukseen Kristukseen omana Vapahtajanaan ja tuomaan toisiakin hänen yhteyteensä.

Palvelemme seurakuntia evankelioimistehtävän toteuttamisessa ja seurakuntalaisten kouluttamisessa.

Työmme piirissä on tilaa taustaltaan ja kristilliseltä korostukseltaan erilaisille ihmisille. Kansan Raamattuseura haluaa toimia sillanrakentajana; rakentamassa elämän siltaa Jumalan yhteyteen sekä kristittyjen yhteyteen yli yhteiskunta- ja kirkkokuntarajojen.

Kansan Raamattuseuran työn tekee mahdolliseksi suuri ystäväjoukko, joka tukee työtä rukouksin, taloudellisesti ja vapaaehtoistyötä tehden. Kaksi kolmasosaa vuosituloista kertyy lähettäjätuesta, kolehdeista, keräyksistä ja lahjoituksista.

Kansan Raamattuseuran omistama Karas-Sana Oy kustantaa hengellistä aikakauslehteä Sanaa sekä harjoittaa majoitus- ja ravitsemustoimintaa loma- ja kurssikeskuksissa.

Kansan Raamattuseura aloitti toimintansa vuonna 1945.

Mitä me teemme

Kansan Raamattuseuran Säätiö tekee evankelioimis-, sielunhoito- ja diakoniatyötä sekä itsenäisenä  evankelioimisjärjestönä että yhdessä seurakuntien kanssa mm. seuraavilla työaloilla:

• teemme evankelioimistyötä yhdessä seurakuntien kanssa
  • koulutamme seurakuntien työntekijöitä ja seurakuntalaisia evankelioimis- ja sielunhoitotyöhön
  • kaupungeissa teemme työtä aikuisväestön keskuudessa yhdessä seurakuntien kanssa. Omaa toimintaa meillä on Helsingissä, Turussa, Tampereella, Jyväskylässä ja Kuopiossa.
  • Ikäihmisille toteutamme yhdessä seurakuntien kanssa SenioriFoorumeita Helsingissä, Tampereella, Jyväskylässä ja Lahdessa. Lisäksi järjestämme heille kursseja ja tapahtumia omissa loma- ja kurssikeskuksissamme
  • nuoriso- ja opiskelijatyötä teemme valtakunnallisesti sekä erityisesti pääkaupunkiseudulla, Turussa ja Jyväskylässä
  • Samassa Veneessä -avioparityön tapahtumia, kursseja ja leirejä toteutamme seurakunnissa ja omissa loma- ja kurssikeskuksissamme
  • Nukketeatteri Sananjalka esiintyy seurakunnissa, kouluissa ja kouluttaa nukketeatterista innostuneita nukkien valmistamisessa ja esitysten tekemisessä. Lapsille ja varhaisnuorille järjestämme leirejä loma- ja kurssikeskuksissamme. Vivamon Lastenkylä tarjoaa kesäisin muistorikkaita hetkiä koko perheelle.
  • Vivamon Raamattukylä tuottaa Raamattuun perustuvia näytelmiä jouluna, pääsiäisenä ja kesäkaudella Lohjan Vivamossa ja vierailee myös seurakunnissa
  • loma- ja kurssikeskuksissamme on eri kohderyhmille tapahtumia, kursseja ja leirejä. Ympäri vuoden toimivat Vivamo Lohjalla ja Kairosmaja Pyhätunturilla Pelkosenniemellä. Kesäkuukausina toimivat Tervonsalmi Tervossa ja Orisberg Isossakyrössä sekä Säynämö Heinävedellä.
  • turistityö teemme Pyhätunturin vieressä sijaitsevassa Revontulikappelissamme ja Saariselän Pyhän Paavalin kappelissa.
  • omistamamme Karas-Sana oy julkaisee Sana-lehteä ja kristillistä kirjallisuutta.
  • toimimme myös Suomen ulkopuolella. Tuemme Pietarissa tehtävää katulapsi- ja perhetyötä. Intiassa avustamme orpojen ja leskien parissa tehtävää työtä sekä pastoreiden koulutustyötä Good News Prayerful Ministry ja Mother Theresa Welfare Society -järjestöjen kautta. Lisäksi teemme yhteistyöjärjestömme Agape Europen kanssa kansainvälistä lähetys-, evankelioimis- ja kehitysyhteistyötä.

KRS:ssa ja Karas-Sana Oy:ssa työskentelee tällä hetkellä yhteensä 65 henkilöä.

Tutustu Kansan Raamattuseuran historiaan