Lähettäjä vie evankeliumia eteenpäin omalta paikaltaan

Arto Hyytinen on pitkän linjan lähettäjä. Hänen rukouksensa ja taloudellinen apunsa ovat kantaneet lähettejä jo
70-luvulta lähtien.
– Lähetyskäsky on Jeesuksen antama tehtävä, ja se on minua tähän virittänyt.
Lähetit kirjoittavat kerran kuukaudessa kirjeen, jossa kertovat työstään. Suurin osa kirjeistä lähetetään nykyään sähköpostilla, niin myös Hyytiselle.
– Jos kirje viipyy, niin kyllä sitä jo odottaa, että milloin se tulee.
– Iltarukouksessa muistan lähettejäni. Jokainen lähetti tarvitsee esirukousta. Ja taloudellista tukea. Vaikka antamani summa on pieni, niin pienistä puroista kertyy isompi virta. Lähettien työ pohjautuu näihin taloudellisiin tukiin.

Kiitollisuus johdatti Kalle-Pekka Laineen ja hänen vaimonsa lähettäjäksi.
– Se, mitä itse ja koko perheemme olemme kokeneet KRS:n työn piirissä vakuutti, hän kiteyttää.
– Kun on itse kokenut jotain hyvää, haluaa mahdollistaa sen, että muutkin voisivat kokea saman. Saamme iloa siitä, kun kuulemme, että hyvä uutinen menee eteenpäin ja otetaan vastaan. Näitä hyviä uutisia on lähettien
kirjeissä kuukausittain. Niissä on myös tietoja, mihin tarvitaan rukousapua. On hyvä olla mukana tässä rukousyhteydessä.

Liisa Lehtoselle KRS:n työ on elämää kantava voima. Hänelle ovat tuttuja paikkoja niin Vivamo Lohjalla kuin Omenapuu Jyväskylässä.
– Olen rinnalla kulkija, ja kristillinen toiminta on minulle hyvin tärkeä. Rukoilen ja annan taloudellista apua lähettini työlle.

Terhi ja Samu Åkerlund haluavat osaltaan olla mukana tukemassa sekä työtä että lähettiä.
– Kun on itsekin kokenut esirukouksen merkityksellisyyden, niin haluaa jakaa sitä, kertovat Åkerlundit.
– Lähettäjänä oleminen antaa lisäarvoa omaan elämään. Kun tekee ja antaa konkreettisesti, niin on mukana Jumalan valtakunnan
työssä.
– Välillä rukoillaan yhdessä ja välillä huokaistaan hiljaa. Lapsiperhearjen pyörityksessä säännöllinen rukous saattaa unohtua, lähetin puolesta rukoileminen tekee siitä jokapäiväistä.
– Rukouksen voima on ihan puhdasta voimaa, sen tuntee fyysisestikin, he vakuuttavat.

Päivi Leppämäki lähti lähettäjäksi kokiessaan, että työntekijät tarvitsevat taustajoukkoja.
– Jotkut Jumala kutsuu eturintamaan työntekijäksi, ja jotkut taas lähettäjiksi. Lähettäjän osa on helpompi.
– On hienoa olla Jumalan valtakunnan työssä. Lähettäjäkirjeissä kuulen lähettien arjesta ja toisinaan tapaankin heitä. On hienoa
olla rukouksissa mukana. Koen, että Jumala on todella siunannut elämääni.

ENTÄ, MITEN LÄHETIT KOKEVAT LÄHETTÄJILTÄÄN SAAMANSA TUEN?
– Lähettäjät ovat minulle tärkeä henkinen voimavara, Krito-työn koordinaattori Merja Lehtinen kertoo.
– Rukoukset ja taloudellinen apu kantavat tätä työtä, pääkaupunkialueen työntekijä Päivi Peittola sanoo.
– Tätä työtä ei voi tehdä ilman lähettäjiä ja rukousta.

Musiikkievankelistat Kaisa ja Timo Tuikkanen toteavat, että lähettäjät antavat heille ystävyyttä ja yhteyttä.
– He mahdollistavat meidän työmme. Kun hätäilen, turvaan lähettäjien rukouksiin, Kaisa Tuikkanen iloitsee.

Teksti on julkaistu alunperin Sana-lehden numerossa 15/2023.

LIITY LÄHETTÄJÄKSI!

Klikkaa sivuille kansanraamattuseura.fi/lahjoita/lahettajaksi, valitse kenen lähettäjäksi haluat liittyä, täytä tietosi ja paina Lähetä-nappia. Pian saat kotiisi lähettäjän infopaketin ja joka kuukausi lähettäjäkirjeen lähetiltäsi.

Voit myös soittaa 0207 681 610 tai laittaa sähköpostia lahettajaosasto@sana.fi