Evankelistojen yhteyspäivät 15.-17.8.2024: Kutsun sinut!

30,00 50,00

Vuosittaiset evankelistapäivät järjestetään kesäisessä Vivamossa. Päivillä pohditaan omaa kutsumusta ja evankelistan tehtävää, kohdataan toisia evankelistoja sekä kuullaan terveisiä Suomesta ja maailmalta.

Tuotetunnus (SKU): Ei saatavilla/-tietoa Osasto:

Mahdollisen majoituksen varaaminen sekä erityisruokavalioiden ilmoittaminen tehdään erikseen suoraan Vivamoon, puh. 0207 681 760 ma-pe klo 9-11 ja 14-15 tai sähköpostilla vivamo@sana.fi.

Evankelistapäivien verkkosivuille

Vivamon verkkosivuille

OHJELMA:

15.8. TORSTAI – KUTSUMUS MINUSSA

16.00 Ilmoittautuminen & majoittuminen alkaa, vastaanotto
17-18.30 Päivällinen, ravintola

19.00 Valaise sydämemme, juhlateltta
Dr. James Hwang, Werner Nachtigal, Arto Nousiainen, Lea Kujanpää, Hannu Välimäki, Elina Vettenranta & Jussi Pyysalo -duo, Henri Hermunen ja Carry the love -tiimi, houseband

20.30 Iltapala ravintolassa
21-23 Saunat lämpiminä

16.8. PERJANTAI – KUTSUMUS AJASSA

8-9 Aamupala ja ilmoittautuminen, ravintola
9-10 Ylistystä ja rukousta, Kristiina Tanhua-Laiho, Päivi Peittola & house band
10.00 Mihin tämä aika haastaa meitä? Mika Tuovinen & Satu Lähteenkorva. Juontajana Virpi Nyman
11.00 Tässä olen, raamattuopetus, Kalle Virta. Juontajana Leena Lehtinen

12-13.30 Lounas
13.30 Rohkaisun sanoja Jumalan sydämeltä, Kristiina Nordman

14.00-15.00 Kanavat

1. Seuraa minua, evankelioinnin toimintalinjaus – Kalle Virta (vain perjantaina)
    Mitä luterilaisten seurakuntien saama evankelioinnin toimintalinjaus motivoi seurakuntia tekemään? Millaiset ovat luterilaisten seurakuntien hyvän evankelioimisen periaatteet?Millaisia vaikutuksia toimintalinjauksilla on omaan palvelutyöhöni?
  2. Mitä on Jeesuksen seuraaminen? – Jukka Jämsén (pe ja la)
    Mihin me kutsumme ihmisiä, kun julistamme evankeliumia ja suosittelemme Jeesuksen vastaanottamista Herraksi ja Vapahtajaksi? Mitä voisimme oppia kasvavilta kirkoilta eri puolilta maailmaa? Erilaisten virtausten sekamelskassa on tärkeää hahmottaa pääasiat.
  3. Evankelistan karikot ja voimavarat – Mika Tuovinen (vain perjantaina)
    Joku evankelista kamppailee yksinäisyyden ja heikkouden kanssa. Toiselle työ näyttää olevan pelkkää juhlaa. Joku pohtii, uskaltaako ja kehtaako kutsua itseään evankelistaksi. Mitkä ovat evankelistan kuolemansyntejä? Tavoitteena on päivitetty evankelista.
  4. Evankelistan työkalupakki – Niki Manninen (pe ja la)
    Mistä saan rohkeuden julistaa evankeliumia? Miten esitän kutsun ottaa Jeesus vastaan? Mitä evankelistalle tarkoittaa luottamus Pyhän Hengen työhön. (Tekstiin voi tulla tarkennuksia myöhemmin.)
  5. Seurakunnan tai yhteisön istuttaminen: näin onnistut – Kirsi Rothfors (pe ja la)
    Seurakunnan istuttaminen on maailman laajuisesti havaittu yhdeksi merkittävimmistä tavoista edistää Jumalan valtakuntaa ja lähetyskäskyn toteutumista. Kirsi ja Mikko Rothfors lähetettiin istuttamaan seurakuntaa kolme vuotta sitten. Kanavassa luvassa kokemuksia, hyväksi havaittuja käytäntöjä ja erehdyksiä viimeisen kolmen vuoden ajalta. Kanava on interaktiivinen.

15.00 Kahvi
16.00 Visio 2033 - Lähetyskäsky täytetty
Werner Nachtigal, Dr. James Hwang, tulkkina Arto Nousiainen
17-18 Päivällinen

18-21 Crazy love -jamit
Avoin yleisötapahtuma Aurlahden rannassa
Jippii Youth, Werner Nachtigal, Niki Manninen. Juontajina Aleksi ja Elisa Oksanen.
Evankelistapäivien osallistujia mukana kohtaamassa, keskustelemassa ja rukoilemassa.

18-20.30 Evankelistojen varustamis- ja hoitoklinikka, Vivamon kirkko
Leena Lehtinen ja tiimi.

20.30 Iltapala Vivamon ravintolassa
21-23 Saunat lämpiminä

17.8. LAUANTAI - KUTSUMUKSENI TÄSSÄ AJASSA

8-9 Aamupala ja ilmoittautuminen
9.00 Ylistystä ja rukousta, Kaisa ja Timo Tuikkanen & co.
10.00 Kutsun uudistuminen ja uuden seurakunnan tai yhteisön istuttaminen, Kirsi Rothfors
11.00 Aika ja nyt - nuoret ja evankeliumi, Henri Hermunen

12.00 Lounas
13.30 Rohkaisun sanoja Jumalan sydämeltä, Jukka Jämsén

14.00 Kanavat

1. Ilosanoma netissä ja somessa - Kalle Virta (vain lauantaina)
    Onko digitaalisuus uhka vai mahdollisuus? Mitä on hyvä huomioida, kun valitsee digitaalista toimintatapaansa evankelistana.
  2. Mitä on Jeesuksen seuraaminen? – Jukka Jämsén (pe ja la)
  3. Evankelistan mahdoton elämä – Leena Lehtinen (vain la)
    Hengellinen elämä ilman Pyhää Henkeä on mahdotonta. Evankelistan elämä on muutenkin haastavaa. Pyhä Henki ei ole evankelistan elämässä jotakin ekstraa vaan Jumalan normaali. Miten evankelistan elämässä näyttäytyy se, että Pyhä Henki tekee mahdottomasta mahdollisen?
  4. Evankelistan työkalupakki – Niki Manninen (pe ja la)

15.00 Kahvi
16.00 Mihin Jumala kutsuu minua tässä ajassa?
Päivien osallistujien lyhyitä puheenvuoroja. Juontajana Virpi Nyman
17.00 Päivällinen

18.00 Vivamon Raamattukylä: Rohkea Tuomas – musiikkinäytelmä. Liput 8 € evankelistapäivien osallistujille.

Muuta Vivamon tarjontaa evankelistapäivien aikana:

Lauantaina 17.8. klo 12-16 Lastenfestarit. Mm. Pöllö yllättää – musiikkinäytelmä, aasilla kärryajelua, Liito-oravan köysirata, Sankarit-nukkenäytelmä, sirkuspiste. Osallistumismaksu 5 €. Osallistuminen oman aikuisen kanssa. Tapahtuman aikana Vivamon rannassa myynnissä lettuja, makkaraa ja kahvilapalvelut.

Kirppu ja kirja auki lauantaina klo 11-15. Kirpputorin tuotot menevät Vivamon hyväksi.

Valitse osallistutko yksittäiseen päivään vai koko ohjelmaan

Perjantai, Lauantai, Koko ohjelma