Bibliodraamaohjaajakoulutus

Haluatko vahvistaa ja monipuolistaa Raamatun käyttöä työssäsi? Bibliodraamaohjaajakoulutus tuottaa osaamisen bibliodraamaryhmän ohjaamiseen, rikastuttaa Raamatun käyttöä saarnassa ja hartauksissa sekä syventää eksegeettisen tiedon hyödyntämistä.

STEP-opintokeskuksen toteuttama bibliodraamaohjaajakoulutus 18.9.2024 – 10.12.2025 sisältää kahdeksan kolmen päivän lähiopiskelujaksoa, oppimistehtäviä, kirjallisuutta sekä harjoittelua.

Kurssin kohderyhmää ovat diakonit ja diakonissat, kanttorit, lastenohjaajat, lähetyssihteerit ja kv. työn ohjaajat, nuorisotyönohjaajat, papit, varhaiskasvatuksen ohjaajat.

Kurssin kouluttajana bibliodraamaohjaajien kouluttaja, PDO Mika Lahtinen. Mikalla on 20 vuoden erilaisten ryhmien toteuttamisesta Kansan Raamattuseurassa ja yhteistyössä seurakuntien kanssa. Hän on saanut Vuoden 2018 keskisuomalainen teatterivaikuttaja -tunnustuksen Keski-Suomen harrastajateatteriyhdistykseltä. Mikan työparina koulutuksessa on Eva-Lisa Lindström.

Tiedustelut koulutuksen sisällöstä:
Mika Lahtinen, mika.lahtinen@sana.fi  tai Eva-Lisa Lindström, evalisalindstrom@gmail.com
Muut koulutukseen liittyvät asiat: Satu Reinikainen satu.reinikainen@step.fi

Mika Lahtinen
Ohjaan työtapoja, joissa tutkitaan ihmissuhteita, vuorovaikutusta, vakaumusta ja/tai Raamatun tekstejä. Psykodraaman menetelmät lisäävät itsetuntemusta ja syventävät vuorovaikutustaitoja sekä parantavat yksilön kykyä toimia uudella tavalla hankalissa tilanteissa ja mielekkäällä tavalla uusissa elämäntilanteissa. Bibliodraama on sekä tietoon että kokemukseen perustuvaa Raamatun tekstien elävöittämistä, tutkimista ja tulkintaa. Ohjaustyössäni kunnioitan erilaisten ihmisten yhdenvertaisuutta sekä jokaisen osallistujan oikeutta omaan elämäntarinaan ja vakaumukseen.